Intocmire dosar autorizatie de mediu
Autorizatia de mediu este actul administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si/sau parametrii de functionare ai unei activitati existente sau ai unei activitati noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, obligatoriu la punerea in functiune.
Procedura de reglementare este stabilita prin OM nr. 1798/2007 pentru aprobarea procedurii de emitere a autorizatiei de mediu, cu modificarile si completarile ulterioare.
Lista activitatilor pentru functionarea carora este necesara obtinerea autorizatiei de mediu este data in Anexa 1 a OM nr. 1798/2007.
Autorizatia de mediu este valabila 5 ani
Eliberare autorizatie mediu
Actele necesare la depunerea solicitarii:
- cerere pentru eliberarea autorizatiei de mediu;
- fisa de prezentare si declaratie Anexa 2 din OM nr. 1798/2007;
- dovada ca a facut publica solicitarea prin cel putin una dintre metodele de informare prevazute in anexa nr.3;
- plan de situatie si plan de incadrare in zona a obiectivului;
- Procesul-verbal de constatare a respectarii tuturor conditiilor impuse prin acordul de mediu intocmit potrivit Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului nr. 860/2002*) pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, nota privind stadiul de realizare a programului pentru conformare existent, dupa caz;
formularul de inregistrare prevazut in tabelul nr. 1 din anexa nr. 5, insotit de documentele specificate de acesta, pentru autorizarea activitatii gradinilor zoologice, acvariilor publice si centrelor de reabilitare si/sau ingrijire, dupa caz.
Transferul autorizatiei de mediu
Orice transfer de act de reglementare se va supune, in prealabil aplicarii art. 10 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru transferul unui act de reglementare nu se percep taxe sau tarife.
Acte necesare pentru transfer:
- cerere prin care se solicita transferarea autorizatiei;
- declaratie pe propria raspundere data de catre noul titular ca desfasoara activitatea in aceleasi conditii pentru care a fost emisa autorizatia de mediu;
- autorizatia de mediu in original;
- copie dupa certificatul constatator si incheiere emise de registrul comertului cu privire la transferul dintre vechiul si noul proprietar;
copie certificat unic de inregistrare emis de ORC pentru noul titular; - xerocopia actului care atesta dreptul de proprietate sau folosinta asupra spasiului pentru noul proprietar (ex. contract vanzare-cumparare + extras c.f., contract inchiriere, comodat etc.).

