Intocmire documentatie obtinere acord de mediu
ACORDUL DE MEDIU – este actul administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si, dupa caz, masurile pentru protectia mediului, care trebuie respectate in cazul realizarii unui proiect.
Procedura de evaluare a impactului asupra mediului (EIA) este ceruta de DIRECTIVA 2014/52/UE A PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice si private asupra mediului, (Directiva EIA). Aceasta Directiva este transpusa prin Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului.
Solicitarea si obtinerea acordului de mediu sunt obligatorii pentru proiecte publice ori private sau pentru modificarea ori extinderea activitatilor existente, care pot avea impact semnificativ asupra mediului.
Valabilitate acord mediu
Acordul de mediu isi pastreaza valabilitatea pe toata perioada punerii in aplicare a proiectului.
In cazul in care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii acordului de mediu sau se modifica conditiile care au stat la baza emiterii, autoritatea competenta decide, dupa caz, pe baza notificarii titularului, mentinerea acordului de mediu sau necesitatea revizuirii acestuia, informand titularul cu privire la aceasta decizie.
Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta, este interzisa realizarea proiectului care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii.
Procedura de reglementare si competentele de emitere a acordului de mediu sunt prevazute in Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului.
Etapele procedurale ce trebuie parcurse in vederea evaluarii adecvate sunt stabilite conform OM nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvata a efectelor potentiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar.
Etapele din procedura de reglementare se desfasoara conform Anexei 1 la Ord. nr. 269/2020 privind aprobarea ghidului general aplicabil etapelor procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, a ghidului pentru evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontiera si a altor ghiduri specifice pentru diferite domenii si categorii de proiecte, Ghid General. In cazul in care proiectele supuse evaluarii impactului asupra mediului au impact transfrontier se aplica prevederile Convenţiei Espoo ratificata prin Legea nr. 22/2001 pentru ratificarea Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontiera adoptata la Espoo la 25 februarie 1991 si procedura de reglementare se desfasoara conform prevederilor Ordinului nr. 864/ 2002 pentru aprobarea Procedurii de evaluare a impactului asupra mediului in context transfrontiera si de participare a publicului la luarea deciziei in cazul proiectelor cu impact transfrontiera.
Acte necesare solicitare acord de mediu
- cerere pentru eliberarea acordului de mediu;
- certificat de urbanism (copie);
- plan de situatie anexa la certificatul de urbanism (copie);
- plan de incadrare in zona (copie);
- dovada platii tarifului pentru evaluarea initiala a solicitarii conform OM nr. 1108/2007 privind aprobarea Nomenclatorului lucrarilor si serviciilor care se presteaza de catre autoritatile publice pentru protectia mediului in regim de tarifare si cuantumul tarifelor aferente acestora cu modificarile ulterioare.
Transferul unui acord de mediu
- acordul de mediu stabileste conditiile de realizare a proiectului, fiind independent de persoana titularului;
- orice transfer de act de reglementare se va supune, in prealabil aplicarii art. 10 din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
- la transferul acordului de mediu, obligatoriu noul titular de proiect isi va asuma indeplinirea obligatiilor de mediu stabilite prin actul de reglementare;
- actele necesare transferului acordului de mediu sunt cele prevazute mai jos;
- pentru transferul unui act de reglementare nu se percep taxe sau tarife.
Acte necesare pentru transferul acordului de mediu:
- cerere prin care se solicita transferul acordului de mediu;
- declaratie pe propria raspundere data de catre noul titular ca implementeaza proiectul in aceleasi conditii pentru care a fost emis acordul de mediu;
- acordul de mediu in original;
- xerocopia actului care atesta dreptul de proprietate sau folosinta asupra terenului/spatiului pentru noul proprietar (ex. contract vanzare – cumparare + extras c.f., contract inchiriere, comodat etc.).

